ΜΠΑΣΚΕΤ / ΠΑΙΔΙΚΟ : Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

Ακόμη μία ήττα για το παιδικό, αυτή τη φορά από τον Αχιλλέα Τριανδρίας με 33-61.
Δυστυχώς κάποιοι στην ΕΚΑΣΘ δεν είχαν ακούσει τις επανειλημμένες εκλύσεις μας να μη τοποθετηθεί η ομάδα μας στον πρώτο δυναμικότητας όμιλο της Θεσσαλονίκης, κάτι που έκανε σε άλλες ομάδες, με τη δικαιολογία πως βαθμολογικά είμαστε ψηλότερα από αυτές.Αν το έιχε κάνει η ομάδα μας θα είχε τα περιθώρια νικών. Οι αθλητές μας έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν , αλλά απέχουμε πολύ από αυτό που πραγματικά θέλουμε. Ας είναι και έτσι, γνωρίζουμε πως είναι δύσκολα ιδίως στον ψυχολογικό τομέα, αλλά από την αρχή του πρωταθλήματος οι προπονητές μας έχουν ενημερώσει τους γονείς και τους αθλητές γι αυτό...

Η προσπάθεια μας συνεχίζεται στις προπονήσεις, ώστε μέρα με τη μέρα τα παιδιά να γίνονται καλύτερα και να φτάσουν στο επίπεδο που πραγματικά θέλουμε όλοι μας...
Σε αυτή τη προσπάθεια οι γονείς πρέπει να είναι αρωγοί της προσπάθεια των παιδιών.
Μερικές χρήσιμες συμβουλές προς τους γονείς:
Ø    Διαχωρίζεις τις δικές σου προσδοκίες απο αυτές του παιδιού-αθλητήρώτησε τον αθλητή ποιος είναι ο δικός του λόγος συμμετοχής και ο στόχος του. Αν πιάνεις τον εαυτό σου να ενοχλείται που αυτά δεν ταυτίζονται με τα δικά σου ψάξε λίγο περισσότερο μέσα σου να βρεις για ποιο λόγο επιμένεις να δει το παιδί-αθλητής σου τη συμμετοχή του μέσα από τα δικά σου μάτια.
Ø    Είσαι καλός ακροατής και υποστηρικτής του παιδιού-αθλητή: άκου τα συναισθήματα του μετά τον αγώνα χωρίς να προσπαθείς να μειώσεις τη δυσφορία του για το αποτέλεσμα με φράσεις όπως «δεν έγινε και τίποτα, ένας αγώνας ήταν» ή «πήγες πολύ καλά, ήσουν πολύ καλός». Καθώς οι λέξεις είναι σημαντικές, σύμφωνα με το NLP [Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό], μπορείς να επιλέξεις φράσεις όπως «Χαίρομαι για την προσπάθεια σου» ή «Καταλαβαίνω ότι σε στεναχώρησε, πες μου πώς το ένιωσες». Είναι προτιμότερο να είσαι ειλικρινής καθώς το παιδί γνωρίζει καλά πώς τα πήγε και να ακούς τι έχει να σου πει χωρίς να βιάζεσαι να απαντήσεις.
Ø    Να θυμάσαι οτι το παιδί-αθλητής δεν είναι η απόδοση του: δείξε στο παιδί αγάπη χωρίς όρους [unconditional love] τόσο με λόγια όσο και με τη γλώσσα του σώματος ώστε να νιώθει αποδοχή και να ενισχύεται η αυτοεκτίμηση του και όχι αγάπη με ανταλλάγματα [όπως, ‘τώρα που κέρδισες έχει δώρο’ ή θετικά σχόλια μόνο μετά από νίκη].
Ø    Περάσεις το μήνυμα ότι η ήττα είναι μια ευκαιρία να μάθει καλύτερα τον εαυτό του και να βελτιωθεί: Αν δεν υπήρχε ήττα η νίκη δεν θα είχε την ίδια γλύκα.
Ø    Χειροκροτάς όλη την ομάδα όχι μόνο το δικό σου παιδί-αθλητή
Αποφεύγεις να ..
§     Φωνάζεις και να δίνεις οδηγίες κατά τη διάρκεια του αγώνα ή της προπόνησηςΤο παιδί χρειάζεται το γονέα του, κράτα αυτό το ρόλο, άλλωστε προπονητή έχει. Οι οδηγίες εμποδίζουν παρά βοηθάνε τον αθλητή καθώς τον αποσυντονίζουν, τον μπερδεύουν ιδίως όταν έρχονται σε αντίθεση με όσα έχει προτείνει ο προπονητής και επηρεάζουν αρνητικά την αυτοπεποίθηση του.
§     Συγκρίνεις το παιδί-αθλητή σου με άλλους αθλητές
§     Συζητάς με λεπτομέρειες και να κάνεις κριτική αμέσως μετά τον αγώναμετά τον αγώνα είναι η πιο ακατάλληλη στιγμή για συζήτηση καθώς η ένταση είναι ακόμη σε υψηλά επίπεδα. Άφησε τον αθλητή να σου μιλήσει για τον αγώνα όταν εκείνος το επιθυμεί. Οι αθλητές αναφέρουν ότι η πιο ενοχλητική στιγμή είναι αυτή μέσα στο αυτοκίνητο, μετά τον αγώνα, οδεύοντας προς το σπίτι που ο γονέας [συνήθως ο μπαμπάς, όπως αναφέρουν] αναλύει με κάθε λεπτομέρεια τις φάσεις του αγώνα και τα λάθη τους. Αξιοποίησε εκείνη την ώρα για άλλες κουβέντες και για ενίσχυση του δεσμού σας παρά για κριτική, το ρόλο αυτό τον έχει ο προπονητής και μην ξεχνάς ότι ο αθλητής είναι ο πρώτος που ξέρει τα λάθη του.

Το φύλλο αγώνα

ΣΑΠΚ ΝΕΑΠΟΛΗΣ - ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ  33-61

Δεκάλεπτα...
7-16,16-35,21-55,33-61

ΝΕΑΠΟΛΗ ( Τασόπουλος-Παγκούτσος): Κατσαρούλιας 2, Καραμήτσος,Καρανικόλας 11,Μαχαίρας Π, Καζής 11, Αλεξάκης 3, Αθανασιάδης, Γερασιμίδης 3(1),Μαχαίρας Στ.,Μέκο 2, Μανωλόπουλος, Σαμάκας 1.

ΑΧΙΛΛΕΑΣ (Περγαμινέλης) : Ανδρεάδης 5(1), Μπαρτζής 5(1), Φλιώνης 2, Κώττης 22, Καραβασίλης 5, Σιώζου 10, Φραγγόπουλος, Μαρκόπουλος 4, Παπανικολάου, Ελαιοτριβάρης 4.